Namaz Nasıl Kılınır Resimli Anlatım



Namaz Nasıl Kılınır Resimli Anlatım
Namaz Nasıl Kılınır Resimli Anlatım
İnanç hayatımızda büyük bir yeri olan namaz konusunda Namaz Nasıl Kılınır Resimli Anlatım başlıklı bu yazıda ihtayıcınız olan bilgileri bulabilirsiniz. İslam dinide büyük bir önemi olan beş vakit namaz genel itibari ile aynı şekilde kılınsa da her vakit namazın rekat sayılarının farklılıklarından ve benzeri farklılıklardan dolayı farklı şekillerde kılınmaktadır.

 Örneğin dört rekatlık bir farz namazın üç ve dördüncü rekatlarında zammı sure okunmaz iken dört rekatlık bir sünnet namazın üç ve dördüncü rekatlarında da zammı sure okunmaktadır. 

Özetle biz bu konuda namazın önemli olan yani namazı oluşturan yedi ana unsurdan bahsedeceğiz. Bu konunun altında beş vakit namazın her vaktinin farz ve sünnetlerinin nasıl kılınacağı detaylı bir şekilde anlatılmıştır.

Beş Vakit Namaza Nasıl Niyet Edilir ?

Sabah Namazı 1. 
1. "Niyet ettim Allah rızası için bu günkü sabah namazının iki rekat sünnetini kılmaya"
2. "Niyet ettim Allah rızası için bu günkü sabah namazının iki rekat farzını kılmaya"

Öğlen Namazı 2.
1. "Niyet ettim Allah rızası için bu günkü öğlen namazının dört rekat sünnetini kılmaya"
2. "Niyet ettim Allah rızası için bu günkü öğlen namazının dört rekat farzını kılmaya"
3. "Niyet ettim Allah rızası için bu günkü öğlen namazının ik rekat son sünnetini kılmaya"

İkindi Namazı 3. 
1. "Niyet ettim Allah c.c rızası için bu günkü ikindi namazının dört rekat sünnetini kılmaya"
2. "Niyet ettim Allah c.c rızası için bu günkü ikin namazının dört rekat farzını kılmaya"

Akşam Namazı 4. 
1. "Niyet ettim Allah rızası için bu günkü akşam namazının üç rekat farzını kılmaya"
2. "Niyet ettim Allah rızası için bu günkü akşam namazının iki rekat sünnetin kılmaya"

Yatsı Namazı 5. 
1. "Niyet ettim Allah c.c rızası için bu günkü Yatsı namazının dört rekat ilk sünnetini kılmaya"
2. "Niyet ettim Allah c.c rızası için bu günkü Yatsı namazının dört rekat farzını kılmaya"
3. "Niyet ettim Allah c.c rızası için bu günkü Yatsı namazının iki rekat son sünnetini kılmaya"

Vitir Vacip Namazı 6.
"Niyet ettim bugünkü vitir vacip namazını kılmaya"

Yüce Mevlamız Niyetlerimizi Kabul Eylesin.


Tekbir


Namaz kılmak için kabeye yöneldikten sonra ayakta vakit namaza niyet ederek iki elin avucu açık olarak baş parmakların kulak yumuşağına değeceği şekilde eller kaldırılır ve "Allahu Ekber" denir ve eller göbek üstünde bağlanır.

Kıyam


Tekbir alındıktan sonra eller resimde yer aldığı gibi bağlanır ve okunması gereken dualar okunur. Genel itibari ile bu sıra önce Subhaneke Duası, Fatiha suresi ve bir zammı sure okumak sureti ile tamamlanır.

Ruku


"Allahu Ekber" denir ve Rukuya gidilir. Eller parmaklar birbirine demeyecek şekilde dizleri kavra ve en az üç defa "Suhane Rabbiyel Azim" denir.

Rukudan Doğruluş

"Allahu Ekber" denir ve Rukudan doğrulur. Eller yanlara rahat bir şekildebıralıkır ve "Semiallahü Limen Hamideh Rabbena Lekel Hamd " denir.

Secde


"Allahu Ekber" denir ve Secdeye gidilir. Parmaklar birbirine bitiştirilir ve kıbleye doru uzatılır. Başın anlı ve burun yere değecek şekilde baş yere konur ve ayak parmakları yerde katlı bir şekilde tutulur ve ayak parmakların yönü kıbleye bakacak şekilde olur. Dirsekler yere değdirilmez. Fakat kadınların dirsekleri de yere değmelidir. En az üç defa "Suhane Rabbiyel Ala" denir.

Secdeden Doğruluş


"Allahu Ekber" denir ve Secdeden doğrulur ve eğer bu doğruluş iki secde arası doğruluş ise bir kez "sübhanallah" diyecek kadar durulur. Fakat eğer bu doğruluş ikinci veya dördüncü rekatta ki Tahiyyat oturuşu ise genel itibari ile Eteyhiyatu, Salli, Barik ve Rabbena Atina ve Rabbenağfirli Duaları okunur.

Selam

Selam namazın bitişini temsil etmektedir. namaz bitiminde yani namazın son oturuşunun duaları okunduğunda önce sağa ve sonra sola selam vermek sureti ile selam verilir. 
Selam şöyle verilir. "Es Selamu Aleykum Ve Rahmetullah" denir.



Share this video :

+ yorum + 1 yorum

14 Ekim 2020 20:23

muhteşem

Yorum Gönder

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Hak Yolumuz İslam - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger